Zo’n tien maanden geleden ontving ik via Linkedin een berichtje van een vriend:
“Dag Saartje, mag ik je voorstellen aan Charlotte? Zij is al jaren een vriendin, en vanmiddag tijdens een lunch bedacht ik me dat jullie met gelijkaardige dingen bezig zijn, en het misschien wel interessant is voor jullie beiden om eens een koffie te gaan drinken.”
“Zeker, altijd open voor koffie en een goed gesprek :-)”
De koffie werd een thee maar het gesprek was inderdaad heel boeiend! Ging vervolgd worden. Na de eerste lockdown volgde nog een gesprek, en nog één en nog één. Er groeide plots zoveel energie, synergie, gemeenschappelijke visie, complementariteit,… dat we op een zonnige avond op een Leuvens terras het glas klonken op een samenwerking!
We gingen samen aan de slag. Een businessplan, een naam en logo en al enkele eerste opdrachten. De tweede lockdown weerhield er ons niet van om enthousiast verder te werken. Misschien dat een economische crisis geen evidente tijd is om je vaste job op te zeggen en een eigen onderneming te starten, toch voelde dit als het juiste moment voor ons! Investeren in duurzaam ondernemen is immers investeren in de toekomst, en bedrijven die duurzaamheid in het vaandel dragen zijn veerkrachtiger in tijden van crisis, zo blijkt uit recente studies. Voldoende werk aan de winkel dus!
Alle administratieve formaliteiten werden in orde gebracht, zodat we tijdens een van onze wandelvergaderingen in coronatijd samen het glas konden heffen, ergens aan de rand van het mooie Meerdaalwoud. Studio D is geboren!
Saartje & Charlotte